X
تبلیغات
موتور - مهرشاد نراقی
 مهرشاد نراقی

بیوگرافی:

مهرشاد نراقی   متولد 15 فروردین 1335  متأهل   دارای یک فرزند دختر ویک پسر، که همسر و هر دو فرزند ایشان در رشته های موتورسواری کراس وتریال فعالیت می کنند.

ایشان از قهرمانان با سابقه رشته ورزشی موتور کراس هستند که در مسابقات بسیاری مقام قهرمانی را از آن خود کرده است.

در سال 1357 در یک دوره از مسابقات قهرمانی کشور در 3 کلاس 125cc ، 250 cc و400 cc شرکت کرده ودر هر 3 کلاس مقام اول را کسب نمودند. یکی دیگر از رکوردهای ایشان پرش از روی 19 خودروی سواری است که به نام ایشان به ثبت رسیده است.

در ادامه گپ دوستانه ای با ایشان داشته ایم که به شرح ذیل تقدیم می گردد:

*آقای نراقی در چه رشته های ورزشی فعالیت حرفه ای داشته اید؟

- دوچرخه سواری، شنا، بسکتبال، اسکی، تنیس و موتورسواری.

*در چه سالی رشته موتورسواری را آغاز کردید؟

- شروع موتورسواری از سال 1350 بود و به شکل خاصی در مسیرهای کوهستانی و جاده های سراشیبی انجام می شد. در سال 1354 به رشته موتورکراس در پیست روی آوردم واولین مقام را در مسابقه ای که توسط انجمن موتورسواری برگزار شد بدست آوردم. البته تنها موتورسواری هستم که در سال 1357 در 3 کلاس 125 cc، 250 cc و400 cc شرکت کرده ودر هر سه کلاس مقام اول را کسب کرده ام.

*چه عاملی باعث علاقه مندی شما به رشته موتورسواری شد؟

- علاقه مندی به طبیعت و کوهستان واز آنجایی که موتورسیکلت وسیله ای سریع است برای سعود به ارتفاعات از این رو علاقه مند به موتورسواری شدم.

*فعالیت ورزشی را در رشته موتورسواری، به چه موتورسیکلتی آغاز کردید؟

- اولین موتورم هندا 90 سی سی بود که در سال 1350 با دستکاری موتور به کوهنوردی می پرداختم. در سال 1352 با موتور سیکلت بی اس آ 250 سی سی تریل مشغول کوهنوردی و شیبنوردی شدم. اولین مسابقه موتورکراس را با موتور زونداپ شرکت کردم، بعد از آن از موتورسیکلتهای سی زد 125 سی سی، مایکو 250 سی سی، جهت شرکت درمسابقات استفاده

می کردم. از سالهای 1356و1357وارد تیمهای هندا و مایکو شدم و به صورت حرفه ای ادامه دادم.

در حال حاضر در کلاس 450 cc شرکت می کنم و در سال 1388 در مسابقه قهرمانی کشور مقام دوم را کسب کردم.

*نظرتان راجب سطح موتورسواری در گذشته و حال حاضر چیست؟

- درگذشته (سالهای 54 الی 57) علاقه مندان به رشته موتورکراس بسیار زیاد بودند به شکلی که در سال 1357 حدودا 150 الی 170 نفر شرکت کننده در مسابقات حضور داشتند که پس از برگزاری مسابقات انتخابی حدود 70 نفر جهت شرکت در مسابقات نهایی پذیرفته می شدند. در روزهای تمرین تقریبا در 10 استارت شرکت می کردیم. در کل تهران 2 پیست در شهران وجود داشت که محلی برای تمرین و مسابقه بود. در حال حاضر تنها پیست رسمی در تهران پیستی است در استادیوم آزادی که در روزهای تمرین بندرت تعداد موتورسواران به 20 نفرمی رسد.

*پیست و محلهایی که در آنها موتورسواری کرده اید نام ببرید.

- بیشتر در پیستهای شهران تمرین می کردم. پیست روبروی درب اصلی استادیوم آزادی. پیست اتوبان کرج. پیستهای دیگری هم در شهرستانها موجود بود که برای مسابقات به آن پیستها می رفتیم. ( لازم به ذکر است در توضیحاتی که ایشان راجب پیستها فرمودند مشخص شد که جزو افرادی هستند که در ساخت تمامی این مجموعه ها حضور فعال داشته و برخی از این پیستها توسط ایشان طراحی واجراء شده است.)

*آقای نراقی لطفا از دوستان خود که با هم به این رشته ورزشی می پرداختید نام ببرید.

- آقایان   کامران ؟؟؟ - یوسف کاظمی پور- جمال اسکندری- مهرداد اقدایی- حسین؟؟؟- لامع طبسی- جهانگیر زهدی- جهاندار زهدی- محمد درسرا- محمد بادیه نشین- محمد فرخنده کلام؟؟؟- قاسم حیدری- علی پورمهر.

*در دوره حرفه ای الگویی برای خود داشتید؟

- الگوی خارجی راجر دیکاستر.

*در چه مسابقات رسمی (چند مسابقه) شرکت داشته اید واز عنوانهای قهرمانی خود نام ببرید.

- در مسابقات بسیار زیادی شرکت داشته ام و تعداد آنها را به یاد ندارم.

*اگر حق انتخاب مجدد داشتید آیا بازهم همین رشته ورزشی را انتخاب می کردید؟

- بله، چون تحرک و هیجان موجود در این رشته را دوست دارم.

با تشکر از آقای مهرشاد نراقی که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید.

 
|+| نوشته شده توسط آرمین در پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1390  |
 
 
بالا